((( الايام )))

الشاعر سامح ايليا.يكتب
                                 الأيام

سامح إيليا

انا المغلوب على أمره
انا إللي عدت سنين عمره

لانا داري بما فيها
ولا عارف حواريها

لانا شايف عدويني
ولا قادر اعديها

وأرجع تاني واحكيها :

انا الزمان ، انا اللي كان

انا اللوعه ، انا الحرمان

انا اللي طول عمري 
عايش ، ( كما الإنسان )

انا إللي الهوى عندي
مالوش الوان

انا إللي بيقولوا عليه
( بصير ،،، عميان )

انا الفكره ، انا النسيان

انا الفرحه ، انا الأحزان

انا إللي دموع عيني
( كما البركان )

(( يا مين يواسيني ،،،،، على عمري اللي كان ؟؟؟ ))

على اشجاني وأنيني
وحرماني الحنان ؟

ايامي وسنيني
وغياب الأمان ؟

انا المغلوب على أمره

انا اللي عدت سنين عمره

لانا داري بما فيها

ولا عارف ،،، حواريها .

سامح إيليا

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

(((( أبت الحقارةُ أن تفارِقَ أهلها. ))))

يا من تراقبني بصمت

((((( قلت لأحلامي تعالي فتعالت. ))))