(((( لكن مَقسوم. )))




الشاعر / عبد الحميد الباجوري / يكنب
*****
" لكن مَقسوم ".

لو الأحلام زارت عَينَكْ..
حبيب قلبي 
ونـــور عيني
كانت قالتْ بصوت مَجروحْ..
عن اللِّي دارْ
 مابين قلبي وبين قلبَكْ
 وانا جنبَكْ 
 بعيش حُبَّكْ 
لكن مَقسومْ..
أدوق القسوه واتعذَّبْ
 أنا مِنَّك وادوق اللُّومْ.

ولو شوفت اللِّي انا شوفتُه ..
زمن بُعدكْ
 وعدي عليك  حَنينُه ف يومْ 
ما كُنت عرفت طعم النَّومْ
عشان قلبَك غدر فجأه..
 وساب لي الذَّكري من بَعدكْ
لكن مَقسومْ..
 أدوق القسوه واتعذَّبْ
أنا مِنَّك وادوق اللُّومْ
وأنتَ بعيد هناك مَرتاحْ..
مِساك وصباحْ
مع الأفراحْ
لا داري بيَّا..
وعنيَّه بتشكي دموعها للدُّنيا
من القاسي
 من النَّاسي
لكن مَقسومْ. 

بقلم الشَّاعر/
د.عبدالحميدالباجوري

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

(((( أبت الحقارةُ أن تفارِقَ أهلها. ))))

يا من تراقبني بصمت

((((( قلت لأحلامي تعالي فتعالت. ))))